Çoklu Tank Sendromu, ingilizce deyimi ile Multi Tank Syndrome bir çok hobicinin ailevi sorunlar yaşamasına sebep olan bir problem 🙂

Bir Tank Asla Yetmez

“Bir tek akvaryum sahibi olmak” zaten çok zor. Çünkü ana tankınızın yanında en azından bir de karantina tankı sahibi olmalısınız. Veya eğer siz de benim gibi bitkili tankınızdan budadığınız bitkileri atmaya kıyamıyorsanız, bir de budama tankı kurarsınız. Böylece sadece hobiye başlangıçta en az 2-3 tankınız vardır. Eğer siz de bu noktada iseniz çok da endişe edilecek bir durum yok aslında.

Ancak ilginizi çok fazla canlı ve bitki türü çekecektir hobinin içine girdiğinizde. Ve bu türlerin hepsine aynı tankta bakmak imkansızdır çünkü gereksinimleri farklıdır ve farklı canlı türleri birbirleri ile anlaşmazlar. Yani hem lepistes bakmak istiyorsunuz hem de Challenger. O zaman bir de Challenger tankı kurmanız lazım.

Akvarizme İlginizin Artmasıyla…

Lepistes tankı kurmuştunuz, şimdiyse lepistesler üremeye başladı. Cinsiyet ayrımı ve boylandırma tankları da eklediniz sisteme.

Karidesler de güzel canlılar, hem de çok büyük tank gerektirmiyor. Bi tane de 20lt’lik bi karides tankı kurayım, yatak odamda baş ucumda dursun.

İyi güzel hoş da şu Discus’lar da çok güzel canlılar. İzlemesi ayrı bir keyif. Bir de discus tankı kurayım.

Bizim köyün yanından geçen bir dere var. Derede de şimdiye kadar hiç görmediğim sualtı bitkileri var. Acaba onlardan çıkartsam da akvaryuma adapte etsem nasıl olur? O zaman bi tane ufak adaptasyon tankı kurayım. Hem görsel bi tank olmasına gerek yok. İkinci el bir şey işimi görür.

Çikliti atladım ya. Onlar da apayrı canlılar. Hem şimdi bu balıklara bakmak maliyetli oldu. Bir de çiklit tankı kurar üretirsem, satar hobi maliyetini karşılarım biraz da.

Sakin Ol Şampiyon

Hobide iyi gidiyorsunuz. Daha bakmak istediğiniz japon balığı, vatoz türleri, stringray’ler, deniz canlıları vs çok şey var biliyoruz ancak şimdi burda bir duralım. Tahminen şu an 10’a yakın tankınız var. Her hafta bu tankların bakımı ile yaklaşık 20 saat zaman harcıyorsunuz. Evinizde bir sürü yer kaplıyor. Bakım esnasında evi fena dağıtıyorsunuz. Elektrik faturanız şiştikçe şişmiş.

Eğer tek başına yaşayan bir bekar değilseniz, aileniz şimdiden sizden yaka silkmeye başlamıştır. Tek yaşayan bir bekarsanız da büyük ihtimalle evinize misafir davet edemiyorsunuz.

Bunca tanka bakmak emek, zaman ve elbette maliyet gerektirir. Siz belki farkında değilsinizdir ama büyük ihtimalle artık tanklarınız da güzel falan değildir. Bakımlarını tam yapamadığınız için kirli bir görünüme sahiptir. Para yetiştiremediğiniz için ucuz malzemelerle çözümler arıyorsunuzdur. Evde de planlanmış adam akıllı bir yer kalmadığı için evin her yeri tank olmuştur.

İşte bu durumda çoklu tank sendromuna yakalandınız demektir. Boş zamanlarınızı değerlendirip, kendinizi sakinleştireceğiniz ve yaşam alanınızı güzelleştirecek olan bu hobi; artık zaman yetiştiremediğiniz, sizi strese sokan ve yaşam alanınızı çirkinleştiren bir noktaya ulaşmıştır. Ve bu durum özellikle aileniz ve arkadaşlarınız tarafından eleştirilip sizi rahatsız ediyor, huzurunuzu bozuyordur.

Şimdi yapmanız gerekeni bence siz biliyorsunuz 🙂

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.